Thursday, January 26

Mahu kembali menulis



Saya kehilangan mood menulis.

Sudah beberapa bulan blog ini ‘sunyi sepi’.

Adaklanya saya berfikir bahawa adalah lebih baik blog ini ditutup sahaja daripada tidak diimarahkan.

Cuba anda bayangkan sebuah RnR yang tidak diuruskan. Mulanya, teringin untuk menyinggah bagi melepaskan lelah di sepanjang perjalanan. Tapi bila berhenti rehat sebentar ia amat menghampakan. Seolah-olah habuk, debu dan tanah kering sahaja yang terhidang…

Bagi saya, begitulah situasinya bagi blog yang tidak ada pengisian. Tandus dan kering…

Sekali-sekala saya meluahkan pada isteri. Baik tutup saja blog ini. Daripada dibiarkan bersawang. Tapi isteri sentiasa optimis. Katanya, insha Allah biarkan ia dibuka lebih baik dari ditutup.

“Siapa nak baca?” – Saya mengacah.

“Ummi lah yang nak baca!” – Jawabnya selamba. Saya senyum.. Itulah optimisnya wanita.

Saya akhirnya akur.

Tuntas, menulis itu adalah sebuah perjuangan! – Mahu kembali menulis.

No comments: