Sunday, August 17

Diari kembara--Cuti oh Cuti

Alhamdulillah...
Cuti mid term semester telah bermula..
Agak lega sedikit..
Setelah berhadapan dengan ekstrem Test, 3 subjek..
Fuh!.. Alhamdulillah..
Kebanyakan rakan-rakan coursemate balik kampung..
Ada juga yang tak balik..
Almaklumlah dah tahun akhir.. Sibuk dengan macam-macam benda..
PSM terutamanya..

Cuti oh cuti..
Tiada perkataan cuti dalam kamus pejuang..
Seorang rakan mengingatkan..
Ya.. Aku mengangguk perlahan..
Memang itulah sunnahtullah orang yang berjuang..
Riak muka adik2 seperjuangan umpamanya..
Turut memberikan suatu sinar harapan..
Bahawa perjuangan ini pasti akan bersambung..
Ia tak akan putus..
Wajah adik2 sungguh meyakinkan..
Aku hanya mengingatkan..
Kamu adalah mata rantai perjuangan..

Monitoring Partial discharges by Experimental method
Lebih kurang macam itulah tajuk PSM aku..
PSM oh PSM..
Dr. Yanuar selaku supervisor sering tergambar di kepala..
"Awak tak balik cuti.. So, cuti nie datang lab ya..!"
Semacam ada penegasan disitu..
Aku mencongak-congak..
Ya.. Bibir melafazkan kata YA..
Tapi, kepala berserabut untuk menyusun jadual
Program,Konvensyen, dan,, dan..
Ya Allah.. Berikanlah aku kekuatan..
Pesta Konvo ke-51
Tahniah abang dan akak..
Pesta Konvo meraikan para Graduan..
Ya.. bibir mereka tak lekang dengan senyuman..
Graduan dari Taman Ilmu..
Moga anda semua menjadi harapan watan..
Didiklah anak bangsa ini..
Jangan biar mereka tanpa haluan..
Ingat! walau apa jua pun profesion anda..
Tugas kepada agama serta bangsa jangan diabai..
Maaf abang dan juga Akak..
Tiada hadiah yang dapat dihulur..
Hanya senyuman serta ucapan Tahniah..
Dari kami adik2 anda..

No comments: