Friday, September 11

kapankah lagi?

(Sultan Ismail International Airport)

Seperti biasa.. Saya membuat putaran rutin bulanan. Menunggang “garuda merah” untuk menyeberang lautan..Sampai naik bosan sebenarnya menunggang ‘burung garuda’ nie.. Kalau boleh naik basikal kan best!

Saya cuba memanfaat peluang menunggu dengan membaca beberapa jurnal.. Ya, due-date report yang semakin hampir.. Sedangkan diri ini masih 'mamai' lagi.. Tak tahu research apa sebenarnya yang sedang di buat sekarang. Ya Allah.. Teruk betul!

...

...Keep waiting...

4.00 pm

5.00 pm

6.00 pm (delay)

7.00 pm (delay)

Sampailah 8.00 pm… Barulah “garuda merah” sampai!

Tiba-tiba.. Delay lagi?? Rasa dah nak putus asa..

...Kapan, kapan, kapankah lagi?...

9.00 pm.. Barulah dibenarkan untuk boarding.

...

Ya Allah.. Barulah terasa betapa seksanya menunggu.. Betullah kata orang, “Penantian itu suatu UJIAN dan CABARAN yang perlukan jutaan KESABARAN.”

Kadang-kadang tertanya-tanya juga mengapalah sanggup menunggu lama macam tue.. Tapi,, mungkin itulah pilihan yang ada.. Eh silap.. Pilihan memang banyak.. Tapi, inilah yang TERBAIK!

Alhamdulillah.. Saban hari keyakinan kepada suatu penantian semakin bertambah-tambah.. Tak pernah lagi berkurang,, Yakinlah.. Insya Allah!

[Sedikit ucapan:]

:: Selamat berpuasa kepada semua teman-teman maya.. Selamat merebut ganjaran Al-Qadr di 10 malam terakhir.. Selamat bercuti.. Selamat balik kampung (make sure balik jangan tanam jagung).. Selamat HARI RAYA.. Maaf zahir dan batin! ::

No comments: