Sunday, July 18

A call...


Alhamdulillah...

Malam Kesenian Islam 2010 (SENI 10’) selamat melabuhkan tirainya semalam. Tiada kata madah yang terindah dapat saya nukilkan untuk sahabat-sahabat yang bertungkus-lumus untuk program ini melainkan “Jazakumullah khairan kathiira!”.

Moga Allah SWT membalas segala usaha dan payah menganjurkan program ini dengan ganjaran keredhaanNya.

Tidak lupa juga kepada para tetamu yang hadir bagi menjayakan program ini dan artis-artis jemputan yang meraikan SENI 10’. Mudah-mudahan segalanya menjadi salah satu usaha dakwah yang akan dinilai oleh Allah SWT nanti.

Semalam Ustaz Nazery Johani menyatakan kesekian kalinya hasrat beliau untuk menubuhkan Kompleks Tahfiz di tanah kelahirannya di Ranau, Sabah. Katanya hujung bulan depan nanti beliau akan balik ke Sabah untuk perasmian tapak kompleks tersebut.

Alhamdulillah sekali lagi... Akhirnya hasrat murni artis kelahiran Sabah ini mula menampakkan hasil. Mari kita doakan agar pembinaan Kompleks Tahfiz ini menjadi kenyataan. Moga suburlah Islam di bumi Ranau hendaknya.

Kalau sahabat-sahabat perasan, dalam album Ustaz Nazery yang terbaru terdapat satu lagu berlirik bahasa Dusun (peribumi Sabah) yang menukilkan akan keinginan hatinya untuk pulang ‘berkhidmat’ di desa kelahirannya. ‘Berkhidmat’ dalam konteks berdakwah serta membangunkan sosio-akidah masyarakat sekelilingnya.

Saya kira usaha pembinaan Kompleks Tahfiz tersebut adalah terjemahan sebenar daripada lagu tersebut. Tahniah ustaz Nazery! Anda boleh menjadi contoh kepada semua...

Kembarasanghamba.

Itulah hakikatnya kembara seorang hamba yang menjadi perantau di negeri orang. Akan tiba masanya dia mesti balik untuk ‘berkhidmat’ di negeri sendiri.

There is a call!!

Insya Allah sedikit masa lagi... Bersabarlah!

3 comments:

Joseph said...

Time for us to come back also.doing the same thing as what Ust Nazrey had done.really miss Sabah..

Ifi Idris said...

Salam
Mase konsert ustaz nazrey di DSI juga ad mnyatakan utk menubuhkan tahfiz disabah..dan baru dapat berita akan dirasmikan tidak lama lagi..

Alhamdulillah..insyaAllah semoga semuanya berjalan dengan lancar dan dengan terbinanya tahfiz tersebut, akan lahirlah generasi muda Huffaz..amiin

myikhwanfiideen said...

salam kembali kpd shbt2...

Joseph:
Yes. Agree with u. Insya Allah we also doing the same thing. We learn something valuable from him.

p/s-->Moga2 kite balik bkn dgn tgn Kosong.

Azdah:
Ameen. Generasi Huffaz yg akan jd Ulama dan Umara' skaligus.