Sunday, March 29

the SOLDIERS of ALLAH!


Dan siapkanlah untuk menghadapi mereka dengan kekuatan apa saja yang kamu sanggupi dan dari kuda-kuda yang ditambat untuk berperang (yang dengan persiapan itu) kamu menggentarkan musuh Allah, musuhmu dan orang-orang selain mereka yang kamu tidak mengetahuinya; sedang Allah mengetahuinya...
[Surah Al-Anfaal: 60]


Sesungguhnya Allah membeli daripada mu'minin itu jiwa raga mereka dan harta benda mereka dengan (keuntungan) syurga untuk mereka, mereka berperang di jalan Allah; mereka membunuh dan juga mereka terbunuh (syahid)...

[Surah Al-taubah: 111]


myikhwanfiideen,
Baitul Maqdis, Palestine!


9 comments:

Abdul Azim Bin Abd Jamil said...

takutnya..tentera2 dari k10..

myikhwanfiideen said...

Adikku Azim yang hensem..;

Jgn takut.. kite satu group.. musuh kita satu je.. dotdotdot..

Mlm nie jgn lupa ek.. bawa peluru lebih sket.. Kita gempur artis battle of da band!

farid said...

hahaha...jadi soldier la plak...
bgs2..fighting till d end...=)
abg zul,expresi muka 2 kasi cool lagi sket..bru ngam..mesti rmai jatuh chenta ^_^ hehehe..
yep...sy pegi tym 2...=)
thanx bro..abg zul mmg best2222...jeles ne sma razey ada abg mcm abg zul..~,~ syg abg zul!! =)

myikhwanfiideen said...

mr farid yg best;

saja dik.. dah boring tahap naga tgk project yg x pandai siap2 nie.. 14hb dah nak present.. Main askar2 pon best jg kekadang.. dah time kechik2 minat jd askar..

expresi muka?? wow.. mcm tue sekali ye... hmm.. xpalah.. tgu abg jd pelakon dlu..isk isk isk. Cdgnnya nak wat filem.. Title-"the soldiers from kinabalu".. Amcm nak berlakon skali tak? Abg dah offer nie..=)

ye ke? x perasan pon masa tue.. pegi ngn rombongan sekolah ke g ngn family?

ala.. biase je pon.. abg lg jeles sama kamu!

p/s-Cuti nanti g umah abg. Abg belanja mkn roti canai buatan sendiri.. Roti tak menjadi namanya..hehe

mutiarabernilai said...

salam..
bhaye gambo ni..
background nye n plakon2nye leh wat kontroversi..
untuk ptame kalinye ana yg ske wat kontroversi, xsuke kontroversi gambo ini..

nway mmg sronok brade dlm dunia idealisme..walopon kkdang retorik.. tp risknye bley mematangkann ..

myikhwanfiideen said...

Cik mutiara yang tak ternilai;

Bahaya?

Itulah strategi marketing sbnrnya.. Kalu x kontroversi, takut x laku di pasaran..

Jgn nilai pada pelakon dan background je.. Nilai pada makna gambar sekali.. Pjg maksud entry nie sbnrnya.. Kalu nak tulis x larat. Itu yg terjemah guna graphic!

Summary die lbh kurg mcm nielah..

"Kalu kamu tak memberi peluang jalan demokrasi buat kami, jangan sampai kami pilih jalan "ini" utk berjuang!!"

Siti Hasunah Mohammad said...

salam.
menarik gambo ni..sape yg edit ni?
mane dapat senapang tu ncik yazif?

n..knape wajah pelakon2nye selain drpd ncik myikhwanfiideen adalah ncik yazif? hurm~ klau org tu tgk ni ape pulak ktnye ye?

...sjak akhir2 ni lbih suke mgunakan gmbr ntuk mencritakan sgala2nye..

Muhammad Hafiz said...

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha...

Hampir terketawa pula pankreas ana tengok gambar ni...

Takpe, takpe...perang, perang juga syeikh...kat luar nanti, kena ada 'sayap kiri' untuk membantu kita. dah ada belum? Cepat sikit...nta dah nak grad...ana extend...

myikhwanfiideen said...

salam buat YB Hasunah:

-xde orang edit.. gambar nie asli..

-org tu? Sapa org tu yg x bole tgk gambar nie..? Takpe.. At least dia tahu yg preparation kt bkn stkt perang poster..=)

-yup.. sbb xda masa nak mngetip papan keyboard. Lgpn nak test brain para commentators.. Hmm.. Masing2 punya interpretasi msg2.

--------------------------

Salam buat General Imam;

-Jangan bg pankreas enta ketawa.. Nanti rosak.. haha

-sayap kiri?? Ape tue.. Manusia mana perlu sayap shiekh.. Kita bkn nak kene terbang pon. =)

-xpa shiekh.. sama je org extend dgn yg x extend.. extend dlm kdn 'bahagia' xpa.. daripada org yg grad tp 'berduka lara' lg sengsara!

Blog Archive