Wednesday, March 25

Inilah saya, anda pula siapa?

"Dedikasi MURABBI buat MUTARABBI"

Siapa saya?

“Saya adalah pengembara yang mencari kebenaran. Saya adalah manusia yang mencari erti sebenar kemanusiaan. Saya adalah seorang warganegara yang impikan sebuah Negara yang dihormati, merdeka, tenteram dan hidup harmoni di bawah naungan Islam yang murni..”

Justeru saya pun berseru…

Sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku hanya untuk Allah tuhan sekalian alam, tiada yang mempersekutuiNya

Inilah yang diperintahkan kepada saya dan saya salah seorang yang menyerah diri.

Inilah saya, anda pula siapa?

-Sang Murabbi-

2 comments:

Mohd Syauqi said...

assalamualaikum. teringin pula utk menjawab, "Saya hanyalah hamba Allah"
sambung lagi: masih lg berasa kekurangan dan sedang dalam proses menuntut ilmu2 Allah.

myikhwanfiideen said...

Ust Syauqi yg berilmu;

wa'alaikumussalam...

Ya.. kita hanyalah hamba yang hanya menurut perintah Tuhannya.. Samada terbit kehambaan mahupun marhalah syukur, itulah tingkat iman seseorang..

Nabi beribadah kerana tingkat iman kesyukuran.. Moga kita semua usaha ke arah itu.. I'Allah..

Syukran tunjuk ajar..

Blog Archive